Sunday 4 January 2015

Hari Pendaftaran & Orientasi Murid Tahun 1 Sesi Persekolahan 2015

Alhamdulillah, Pada 3 Januari 2015 yang lalu Hari Orientasi Murid Tahun 1 2015 dapat berjalan dengan baik dan teratur. Pada Jam 7.30 pagi, kelihatan ibu bapa memimpin anak-anak masuk ke kawasan sekolah untuk pendaftaran. Berpakaian baru, kemas, bersemangat dan gembira.Itulah yang dapat dilihat pada wajah anak-anak ini. Kehadiran sangat memuaskan.Pada tahun ini, SK Penghulu Ahmad menerima murid tahun 1 seramai 124 orang.  Kesemua murid akan ditempatkan di dalam 4 kelas yang ada setelah menjalani program transisi selama 2 Minggu.

7.30 pagi - 9.00 pagi : Ibu bapa datang dan melihat senarai nama untuk tujuan pendaftaran. Selepas ke meja pendaftaran, mereka duduk di dewan mengisi dokumen-dokumen berkaitan sambil menunggu sesi taklimat.

9.00 pagi-11.00 pagi : Sesi taklimat untuk ibu bapa murid tahun 1 bermula .Manakala anak-anak dibawa oleh guru ke kelas-kelas untuk ujian saringan.

11.00 pagi : Ibu bapa pergi ke kelas anak-anak untuk menerima buku teks dan membayar keperluan berkaitan persekolahan.

Sama-sama kita doakan agar anak-anak ini menjadi manusia hebat yang mampu memimpin agama, bangsa dan negara pada masa depan, InsyaAllah.Kami kongsikan beberapa keping gambar kelak.

:: Murid Berilmu, Pemimpin Masa Depan ::

0 Komentar:

Post a Comment

FB Sekolah

Detik UPSR 2018

Tinggalkan Mesej Anda

Latar belakang pengunjung blog ini. Anda ialah...

Artikel Terkini