Monday 25 July 2011

SK Penghulu Ahmad Juara Bola Sepak Bawah 10 Tahun Daerah Langkawi 2011

Penantian untuk meraih gelaran juara selama 12 tahun akhirnya berakhir semalam. Bertempat di Stadium Kompleks Sukan LADA menjadi saksi pasukan bola sepak bawah 10 tahun SK Penghulu Ahmad telah merangkul Juara Liga Bola Sepak Peringkat Daerah Langkawi. Dalam pertemuan sengit itu, SK Penghulu Ahmad telah menewaskan SK Seri Lagenda dengan jaringan 2 gol berbalas 0. Gol-gol kemenangan telah dijaringkan oleh pemain  Mohd Syafiq bin Che Haron dan Mohd Alif Najmi. 




Dianggarkan seramai 500 orang penyokong pasukan bola sepak SK Penghulu Ahmad hadir memberikan sokongan.  Pihak sekolah dengan kerjasama PIBG SK Penghulu Ahmad telah menyewa khas 4 buah bas untuk membawa pasukan kompang dan penyokong ke stadium bagi memberikan semangat kepada para pemain.  Turut hadir menyaksikan perlawanan semalam ialah YB Tuan Haji Mohd Rawi Abdul Hamid, ADUN Ayer Hangat dan Puan Aishah Binti Arifin, Guru Besar SK Penghulu Ahmad dan Encik Zulkornain, YDP PIBG SK Penghulu Ahmad.

Sementara itu, YB Tuan Haji Mohd Rawi bin Abdul Hamid dalam satu SMSnya kepada warga sekolah mengucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada semua warga SK Penghulu Ahmad terutamanya barisan pemain dan jurulatih yang berusungguh-sungguh dalam memastikan kemenangan ini.  Ini menunjukkan SK Penghulu Ahmad bukan sahaja berjaya dalam bidang pelajaran tetapi juga dalam bidang sukan. Semoga SK Penghulu Ahmad  terus unggul pada masa akan datang.

0 Komentar:

Post a Comment

FB Sekolah

Detik UPSR 2018

Tinggalkan Mesej Anda

Latar belakang pengunjung blog ini. Anda ialah...

Artikel Terkini