Monday 18 April 2011

Lawatan Penanda Aras Eratkan Hubungan Dua Negara Malaysia-Thailand

LANGKAWI : Satu program yang merentasi dua buah negara iaitu Lawatan Penanda Aras ke dua buah sekolah di Satun , Thailand yang diadakan pada 31 Mac-2 April anjuran bersama Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) Sekolah Kebangsaan Penghulu Ahmad, Ayer Hangat telah berlangsung dengan jayanya. Lawatan ini disertai para guru, AJK PIBG dan juga para waris.
            Dua buah sekolah yang terpilih dalam lawatan ini ialah Sekolah Bantanyongkabooy dan Sekolah Bankhuan dalam Wilayah Satun. Sepanjang lawatan itu pelbagai pengalaman dapat dirasai oleh ahli rombongan dan mungkin juga ada sesuatu yang menarik di bawa pulang untuk warga SKPA. Segala informasi pendidikan yang terkini akan dikongsi bersama.
            Sebelum bertolak pulang , ahli rombongan sempat membeli belah di sekitar bandar Hatyai sebagai ole-ole untuk di bawa pulang. Diharapkan kerjasama yang terjalin akan memberi impak yang positif dalam pembangunan pendidikan. Semoga SKPA mendapat sesuatu yang amat berharga untuk dimanfaatkan bersama demi mencapai kecemerlangan yang lebih unggul di SKPA.


























Disediakan Oleh : Nor Sharkila Bt Saad
Setiausaha Biro Kurikulum PIBG SKPA.

0 Komentar:

Post a Comment

FB Sekolah

Detik UPSR 2018

Tinggalkan Mesej Anda

Latar belakang pengunjung blog ini. Anda ialah...

Blog Archive

Artikel Terkini